دوره 6، شماره 1 - ( شهریور 1397 )                   جلد 6 شماره 1 صفحات 9-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hoseini Karnami H, Darabinia M, Marzband R. Study of Students’ Attitudes towards Islamic Knowledge Courses at Mazandaran University of Medical Sciences. JRH 2018; 6 (1) :1-9
URL: http://jrh.mazums.ac.ir/article-1-500-fa.html
حسینی کارنامی حسین، دارابی نیا مرتضی، مرزبند رحمت الله. بررسی نگرش دانشجویان نسبت به دروس معارف اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران. دین و سلامت. 1397; 6 (1) :1-9

URL: http://jrh.mazums.ac.ir/article-1-500-fa.html


گروه معارف اسلامی، دانشگاه علووم پزشکی مازندران، ساری، ایران
چکیده:   (3158 مشاهده)
چکیده
سابقه و هدف: برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان و انتقال ارزشهای اسلامی به
آنها ارزشیابی مداوم کارکردهای دروس معارف اسلامی امری ضروری میباشد. در این
ارتباط، پژوهش حاضر با بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دروس
معارف اسلامی در سال تحصیلی 4951 59 انجام شد. -
مواد و روشها: پژوهش حاضر کمی بوده و از نوع مطالعات توصیفی پیمایشی -
میباشد. جهت انجام پژوهش مطابق با جدول مورگان 993 نفر بهصورت تصادفی طبقهای
متناسب انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه پژوهشگرساختهای بود که ضریب
0 برآورد شد. دادهها با استفاده از نرمافزار / پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 471 SPSS 16
و آمارههای توصیفی، آزمونهای t مستقل و آنالیز واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافتهها: در این پژوهش با توجه به حد وسط امتیازات در هر حیطه بهعنوان نقطه برش،
در حیطه محتوایی دروس معارف 94 درصد از دانشجویان راضی و 13 درصد ناراضی بودند،
33 درصد ناراضی بودند و / 77 درصد از دانشجویان راضی و 6 / در حیطه مربوط به استادان 1
93 درصد ناراضی بودند که / 67 درصد از دانشجویان راضی و 3 / در حیطه فضای آموزشی 4
در مجموع نشاندهنده نگرش مثبت دانشجویان به عملکرد حیطههای سهگانه بهویژه حیطه
استادان میباشد.
استنتاج: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نگرش مثبتی نسبت به محتوا،
استادان و فضای آموزشی دروس معارف اسلامی داشتند. برای بهترشدن نگرش دانشجویان
لازم است همواره ارزیابیهای مستمر با هدف آسیبشناسی این دروس به عمل آید.
متن کامل [PDF 681 kb]   (2340 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي - مقاله اصیل | موضوع مقاله: طب اسلامی- ایرانی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دین و سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Religion and Health

Designed & Developed by : Yektaweb